fredag 28 november 2008

Marginalerna var inte på vår sida! Inget My Dog för oss...

Häromveckan flyttade rektorn på min skola på tentan som låg på klämdagen den 5 januari. I samma sekund började min hjärna mata på med möjligheterna att åka till My Dog i Göteborg. Jag skyndade mig hem och möjligheterna växte sig starkare. De har valpklass 6-9 månader båda dagarna. Jag sorterade raskt bort alla julklappar ur min budget till förmån för tågbiljett till göteborg. Det här skulle bli enda chansen att ställa Ramses på en officiell utställning innan han blir junior. Ojojoj vad jag såg fram emot det!
Tills jag skulle anmäla mig idag... Så kommer det upp att min hund inte får delta. Jag ringer SKK och hör mig för varför. 'Är det så att din hund är för ung?' Nä, han fyller ju 6 månader den 4 januari och ska ställas 5 och 6 januari. Han är uppenbarligen 6 månader då! Men SKK har någon konstig regel att hunden måste ha fyllt 1 dag innan utställningen, och det tyckte jag att han gjorde för några sekunder, men utställningen börjar ju den 3 januari! Så det föll på 2 ynka dagar!!! Kunde inte Lexi klämt ut dem lite tidigare! ;) Vi hade inte marginalerna på våran sida. Vilket nederlag!! Det fanns ingen jag kunde muta heller. :( Inget jag kunde göra... Man kan tycka att bara hunden är 6 månader när den ställs så borde den få vara med. Hur skulle man kunna fuska med nåt sånt. Den där regeln måste ju finnas av en anledning, men som inte jag förstår i dagsläget. Den känns fånig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar