onsdag 19 november 2008

Öroninflammation

Ramses har rent ut sagt knäck i lurarna! Han har Otit i båda öronen. Ramses har ju skakat på huvudet i princip sen vi fick honom, men jag har tyckt att det eskalerade efter att jag tvättade honom i fredags. Han blev också röd och irriterad i öronlappen. Så igår gick jag till veterinären. En väldigt trevlig och gemytlig veterinärpraktik, Mälarhöjdens Veterinärpraktik. Först hade jag tänkt gå till Årsta privata veterinärpraktik, men de var inte så trevliga i telefon, de var väl inte otrevliga heller, men man fick inget förtroende för dem. Så då blev det Mälarhöjdens och dit ska jag nog fortsätta att gå. De var väldigt impade av Ramses. De sa att de aldrig träffat en så cool Ridgeback! Han var väl inte överlycklig över att få massa gojs i öronen, men gjorde ingen större affär av det heller. Veterinären tog sig verkligen tid och visade t.o.m. hur jag skulle applicera örondropparna. I 10 dagar nu ska han ha svampdödande och kortison i öronen och sen återbesök om 2 veckor. Får hoppas att hon kan se trumhinnan då.

1 kommentar:

  1. Men nää, stackars Ramses... :( Rhuben har lite klet i öronen till och från men jag är där med öronrens i princip varje vecka och torkar ur så jag hoppas på att hålla det i schack på så vis. Hoppas det ger med sig snart och att han slipper ha ont.

    Kram från oss!

    SvaraRadera