fredag 19 september 2008

11-veckors vägningen

Idag fyller världens bästa valp hela 11 veckor och det firade vi med att gå och väga oss på Hornstulls Veterinärpraktik! Jag har ju kommit på att jag inte behöver köpa någon våg, jag kan ju bara gå dit. Går ändå förbi där var och varannan dag. Tror inte att personalen börjar ana oro i mossen än, men det har inte gått så många veckor än. Man få ta ett varv i butiken och lägga på shoppingminen så är det nog ingen som märker nåt. Eller så får jag skaffa ett lösskägg som åker på så fort jag ska dit!
Vågen visade i alla fall 13,5 kg. Det betyder att han gått upp 1 kg på 2-3 dar! Fast han inte äter så bra! Tänk om matte kunde gå ner i vikt så fort!!

Idag träffade vi också en ridgeback från corleo's i kronobergsparken. Han hade fått tips om att det inte var bra att ha hanhund i en storstad! Tänk så tråkigt om det bara bodde tikar i stockholm. Skulle bli lite torftigt. Och sedan så betyder det ju inte att bara för man har en hanhund så kan man inte ha pli på den.

Den 4 oktober ska vi ha valpträff! Ser framemot det. Hoppas så många som möjligt kan komma!

Här kommer lite bilder på Tutan tagna av James bror som är fotograf. Så fina bilder är svåra att ta på henne!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar