torsdag 11 september 2008

Dr. Broms och Mr. Gas

Ramses har nog 'split personality'! Idag fanns det inte ens uns till att Ramses skulle vägra gå hemifrån. Han ville inte gå in istället. Jag tog till vara på Ramses glädje och flow och försökte träna in ordet 'häråt'. Gick galant! Men inte när vi skulle gå in. Han ville vara ute och busa. Han kanske inser att det gäller att passa på när vädret är torrt. Rätt som det är så öser det ner igen.

På Husses jobb gör Ramses succé. En så lugn 10-veckors valp har nog ingen träffat innan. Och när husse har märgben med sig så vet jag någon som är nöjd.

När jag beställde tid för vaccination igår på Hornstulls Veterinärpraktik vägde Ramses sig själv. Han somnade på vågen. Den visade 11,3 kg. Inte riktigt i samma liga som sina brorsor tror jag, men objektiv som jag är, så är han finast! ;) Dessutom blev han igenkänd. De som jobbade där kände eller kände till Linda och mamma Lexi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar